Конкурс за заемане на една свободна щатна бройка за длъжността „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР”
РАЙОНЕН СЪД – ВРАЦА ОБЯВЯВА КОНКУРС
за заемане на една свободна щатна бройка за длъжността
„СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР”
1.Кратко описание на длъжността: Изпълнява дейности по подготовка на делата за разглеждане в съдебни заседания; изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания; съставя документи за изплащане на определени суми за възнаграждение и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и др.; изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове; изпълнява и други действия, възложени му от административния ръководител и съдебния администратор.
2.Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, на които кандидатите следва да отговарят:
- да са български граждани, граждани на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- да са навършили пълнолетие; да не са поставени под запрещение; да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
- да не са лишени по съответния ред от правото да заемат определена длъжност; да отговарят на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността;
- а не са в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- да не са едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- да не са съветник в общински съвет;
- да не заемат ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- да не работят по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище /изискването следва да е налице към датата на заемане на длъжността, ако кандидата спечели конкурса/;
- да не са адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражняват друга свободна професия.
3.Специфични изисквания по чл.140, ал.1, т.3 от ПАС, на които кандидатите следва да отговарят:
- да притежават необходимите нравствени и професионални качества;
- да притежават познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /Закон за съдебната власт, Правилник за администрацията в съдилищата/; отлично да владеят компютърна машинопис;
- да имат отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; да имат познания по общи деловодни техники, съвременни офис процедури, работа със стандартно офис оборудване, отлични умения за текстообработка с МS Word и обработка на данни с MS Excel;
- да притежават комуникативност, организираност, лоялност, умения за работа в екип;
4.Минимален размер на основното трудово възнаграждение - 1 183.00 лева. На съдебните служители се заплаща ежемесечно и допълнително възнаграждение за ранг и за придобит трудов стаж и професионален опит.
5.Необходими документи за участие в конкурса:
- писмено заявление за участие в конкурс – (по образец);
- автобиография – тип CV – подписана от кандидата;
- декларация по чл. 340 а, ал. 1 от Закона за съдебната власт (по образец);
- декларация по чл. 340 а, ал. 2 от Закона за съдебната власт (по образец);
- декларация от кандидата за липса на обстоятелства по чл. 107 а, ал.1 от КТ (по образец);
- декларация/съгласие за обработване на лични данни (по образец);
- свидетелство за съдимост – в оригинал;
- медицинско свидетелство за постъпване на работа (със заверка от Центъра за психично здраве, че кандидатът не страда от психични заболявания) – оригинал;
- копия от документи за придобита образователно – квалификационна степен и допълнителна квалификация и правоспособност; копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж/професионалния опит – (копие от трудова, осигурителна книжка, УПИ, удостоверения или други удостоверителни документи);
- копие от документ, удостоверяващ придобиване на компютърна грамотност, освен ако същата не е удостоверена в документа за придобита образователна – квалификационна степен;
- нотариално заверено пълномощно, в случай че заявлението се подава от пълномощник; по преценка на кандидата могат да се подават и други документи, удостоверяващи допълнителни квалификации или опит, в съответствие с поставените специфични изисквания за заемане на длъжността, които кандидатът притежава и желае да представи, препоръки от предходни работодатели, независимо в каква област е работил кандидатът, както и мотивационно писмо.
Представените копия на документи следва да бъдат заверени от кандидата със собственоръчен подпис и текст „Вярно е оригинала“.
6.Място и срок на подаване на документите - Документи за участие в конкурса се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) в сградата на Районен съд - Враца, бул.„Христо Ботев” № 29, І-ви етаж, в Служба „Регистратура”, всеки работен ден от 09.00ч. до 17.00ч. Документи се подават в срок от 30 календарни дни, считано от датата на публикуване на обявата за конкурса в местен печат.
Обявата е публикувана в бр.6/13.02.2025г. на вестник „Конкурент“
В този срок кандидатите могат да получат образци на формулярите и длъжностната характеристика за длъжността от интернет страницата на Районен съд - Враца - https://vratsa-rs.justice.bg/, както и от служба „Регистратура” на съда.
7.Начин на провеждане на конкурса
Първи етап - проверка на документите на кандидатите.
Втори етап - практически изпит: проверка на машинописните и компютърни умения на кандидатите, както и на познанията на кандидатите по стилистика, правопис, граматика и пунктуация /диктовка на текст и писмен тест/.
Трети етап - събеседване с кандидатите с цел оценяване на познанията им за нормативната уредба – Закон за съдебната власт (ЗСВ), Правилника за администрацията в съдилищата (ПАС); оценка на професионалната мотивация и отношението на кандидата към бъдещата професионална кариера в съда; установяване на личните качества - комуникативност, начин и стил на изразяване, умения да отстояват позиция.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват на общодостъпните места: информационното табло на партерния етаж на Съдебната палата - Враца и електронната страница на Районен съд – Враца - https://vratsa-rs.justice.bg/ , в секция „Обяви и конкурси“.
Подробни данни за етапите на конкурса се съдържат в Заповед №68/05.02.2025г. на адм.ръководител на съда, която е публикувана на интернет страницата на съда и е на разположение на кандидатите в Служба „Регистратура” на Районен съд – Враца.
Длъжностната характеристика съд. сектетар е на разположение на кандидатите в Служба „Регистратура” на Районен съд – Враца и на интернет страницата на съда.
/Закон за съдебната власт, Правилник за администрацията в съдилищата и Етичен кодекс на съдебните служители/;